POJKEN SOM KALLADES DET

hej folk! Har bestämt mig att om jag får lust kanske jag ska satsa lite på bloggen... uppdatera o så. men vi får se hur det blir :P
Just nu har jag väl inget alldeles för kul att skriva om, därför tänkte jag att jag kunde skriva vad man skulle kunna kalla en bokrecension kanske. Om boken, som jag precis läste ut, pojken som kallades det.

okej, here goes..




Jag hade fått intrycket att det här var en väldigt bra bok, som berörde liksom. Men jag måste säga att jag faktiskt inte blev så berörd.. det är klart att man blir berörd av allt det hemska som mamman gör mot sin pojke och jag förstår inte riktigt vad som rör sig inne i huvudet på Henne. Men när jag satt och läste kändes det mer som att författaren (Dave Pelzer) hade försökt få ner så mycket fakta på så få antal sidor som möjligt. Det var inte direkt några målande beskrivningar och det är klart att det inte är så trevligt heller att läsa värsta beskrivingarna av hur det kändes att bli misshandlad.. men jag tycker att han kunde tagit sig tid och beskrivit ,åtminstone vissa saker, lite mer. Men författaren ska ändå ha creds för att han satte sig ner och beskrev allt som hans mamma utsatte honom för, så att samhället får en bättre förståelse och lär sig jobba emot barnmisshandel och så att vi som inte har varit utsatta för misshandel inser vilken tur vi faktiskt har att få växt upp i den familjen vi har.

Blev inte så lång "recension" kanske.. men det var ett inlägg iallafall! ;D
Kan såklart ta kritik och det är klart att vissa kanske tyckte att den här boken var typ värsta mästerverket.. Men det här var min åsikt. Skulle bli glad om ni som läst den skulle vilja skriva vad ni tyckte om den :D


okej, det var allt för mig den här gången.. men tillsist måste jag bara få säga att jag älskar The Killers ganska gamla skiva Hot Fuss :D <3


ses snart! <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!